logo IPNInstytut Pamięci Narodowej

Konkurs historyczno-fotograficzny Małe Wielkie Skarby

Zapraszamy do konkursu fotograficznego pt. Małe Wielkie Skarby. Konkurs jest skierowany do dzieci w wieku od 10 do 14 roku życia.

Konkurs historyczno-fotograficzny

Małe Wielkie Skarby

 

§ 1.

Postanowienia ogólne

 

  1. Organizatorem konkursu fotograficznego Małe Wielkie Skarby jest Oddział Instytutu Pamięci Narodowej – Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu z siedzibą przy ul. Jana Długosza 48, 51-162 Wrocław, NIP 897-16-66-361, zwany dalej „Organizatorem”.
  2. Komórką organizującą konkurs jest Oddziałowe Biuro Edukacji Narodowej Instytutu Pamięci Narodowej we Wrocławiu.
  3. Koordynatorem konkursu i osobą wyznaczoną do kontaktu w sprawach niniejszego konkursu jest Barbara Iwanicka, tel.: 539 026 567, email: barbara.iwanicka@ipn.gov.pl

 

§ 2.

Cel

 

  1. Celem konkursu jest:

1) zachęcanie do rodzinnych dyskusji o historii, wspólnego przeżywania przeszłości, umacniania międzypokoleniowych więzi oraz poczucia identyfikacji z Ojczyzną;

2) rozwijanie umiejętności obserwacji i dokumentowania miejsc, przedmiotów i symboli związanych z historią rodziny;

4) upowszechnianie i popularyzacja fotografii podtrzymujących pamięć o ważnych wydarzeniach z historii Polski;

5) kształtowanie postaw patriotycznych wśród dzieci i młodzieży.

                                                                                                                                                                         § 3.

Zasady udziału w konkursie

 

  1. Konkurs ma charakter otwarty. Rodzic/opiekun prawny kandydata na uczestnika konkursu podejmuje decyzję o udziale dziecka w konkursie po analizie możliwości efektywnego odebrania nagrody.
  2. Uczestnikiem konkursu może być dziecko w wieku od 10 do 14 roku życia.
  3. Zadaniem uczestnika konkursu jest:
  1.  wykonanie zdjęcia powiązanego z tematyką konkursu – miejsc, obiektów, pamiątek, przedmiotów, budowli, związanych z historią rodziny;
  2. opracowanie krótkiego komentarza historycznego, wyjaśniającego związek zdjęcia z tematyką konkursu;
  3. zatytułowanie zdjęcia;
  4. dołączenie do wysyłanego zdjęcia – zeskanowanego, poprawnie wypełnionego i podpisanego przez rodzica/opiekuna prawnego uczestnika konkursu zgłoszenia do konkursu stanowiącego załącznik do regulaminu: „Kartę Zgłoszenia Uczestnika Konkursu Małe Wielkie Skarby”.
  1. Zdjęcie zgłaszane do konkursu nie może być wcześniej publikowane i musi być wykonane przez uczestnika konkursu.
  2. Technika wykonania zdjęcia jest dowolna. W pracy konkursowej zezwala się na stosowanie fotomontaży, tj. połączenia kilku zdjęć, kolaży lub dokonywania zmian w oryginalnej kompozycji zdjęcia. Wszystkie elementy takiej pracy muszą być autorskim dziełem wykonawcy i uczestnik konkursu musi mieć prawo do ich dalszego wykorzystania w konkursie.
  3. Fotografie w formacie JPG, w plikach nieprzekraczających 5 MB, wraz ze zgłoszeniem o którym mowa w ust. 3 w pkt 4, należy nadsyłać w formie załącznika do e-maila na adres: barbara.iwanicka@ipn.gov.pl
  4. Potwierdzeniem zakwalifikowania się do konkursu jest informacja zwrotna od Organizatora.
  5. Uczestnik przystępujący do konkursu zobowiązuje się nie wysyłać materiałów, które naruszają prawa do wizerunku, prawa autorskie i prawa zależne lub dobra osobiste osób trzecich. Uczestnik konkursu ponosi pełną odpowiedzialność wobec osób, których prawa naruszył.
  6. Warunkiem udziału w konkursie jest akceptacja regulaminu poprzez poprawne wypełnienie i podpisanie  załącznika „Karty Zgłoszenia Uczestnika Konkursu Małe Wielkie Skarby” oraz zapoznanie się z klauzulą informacyjną stanowiącą integralną cześć załącznika do konkursu. Akceptacja regulaminu i oświadczenia są dobrowolne ale konieczne do udziału w konkursie.
  7. Osoby, które nie spełniają któregokolwiek wymogów określonych w niniejszym regulaminie lub podadzą nieprawdziwe informacje zostaną wyłączone z konkursu.

 


§ 4.

Terminy

 

  1. Zgłoszenia do konkursu wraz z pracami należy nadsyłać w terminie od 30 marca do 30 kwietnia 2023 r.
  2. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi 12 maja 2023 r.
  3. Wyniki konkursu zostaną opublikowane na stronie internetowej Organizatora.

 

§ 5.

Komisja konkursowa i ocenianie

 

  1. Organizator powołuje komisję konkursową. W skład komisji wchodzą 3 osoby.
  2. Komisja konkursowa czuwa nad przebiegiem konkursu, ocenia nadesłane prace oraz wyłania Laureatów.
  3. Komisja konkursowa ocenia nadesłane przez uczestników konkursu prace pod względem:
  1. zgodności z postanowieniami zawartymi w § 3 niniejszego regulaminu. Komisja ma prawo nieoceniania prac uczestników które są niezgodne z wymogami wymienionymi
    w § 3;
  2. walorów artystycznych (1-5 pkt);
  3. kadrowania (1-5 pkt);
  4. oceny tytułu i opisu (1-5 pkt).
  1. Decyzje komisji są ostatecznie i nie przysługuje od nich odwołanie.

 

§ 6.

Nagrody

 

  1. W konkursie zostanie przyznanych 45 nagród.
  2. Nagrodą dla zwycięzców będzie uczestnictwo w obozie historyczno-patriotycznym organizowanym w Gdańsku.
  3. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca odbycia obozu historyczno-patriotycznego.
  4. Obóz historyczno-patriotyczny odbędzie się w terminie 7-12 sierpnia 2023 r.
  5. Szczegółowy plan obozu zostanie podany przez Organizatora po rozstrzygnięciu konkursu.
  6. W celu zrealizowania obozu, o których mowa w ust. 2, Organizator wyłoni profesjonalny podmiot zewnętrzny/podmioty zewnętrzne. W tym celu Organizator przekazuje dane osobowe Laureatów podmiotom zewnętrznym.
  7. Ogólna wartość nagród dla jednego laureata nie przekracza 2000 zł, w związku z czym, nie powstaje obowiązek uiszczenia podatku dochodowego, zgodnie z przepisami art. 21 ust. 1 pkt 6a ustawy z 26 lipca 1991 r., o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1128).

 

§ 7.

Prawa autorskie

 

  1. Rodzic/opiekun prawny uczestnika konkursu oświadcza, akceptując regulamin, że posiada pełnię praw autorskich do zdjęć.
  2. Z chwilą przesłania zdjęć na konkurs, Organizator uzyskuje nieodpłatną, niewyłączną, nieograniczoną terytorialnie oraz w czasie licencję na wykorzystanie prac na następujących polach eksploatacji:
  1. w zakresie utrwalania i zwielokrotniania – wprowadzanie do pamięci komputera
    i zwielokrotnianie wszelkimi znanymi technikami, w tym drukarską, cyfrową
    i elektroniczną na jakimkolwiek nośniku;
  2. w zakresie obrotu egzemplarzami – wprowadzanie do obrotu egzemplarzy wytworzonych zgodnie z pkt. 1;
  3. publiczne udostępnianie wersji elektronicznej zdjęć w taki sposób, aby każdy mógł mieć do nich dostęp w miejscu i czasie przez siebie wybranym;
  4. publiczna prezentacja zdjęć, np. w formie wystawy;
  5. wykorzystanie zdjęć do celów naukowych i edukacyjnych w ramach realizacji misji edukacyjnej Organizatora, w  tym prezentowanie zdjęć w prasie, telewizji.
  1. Zgodę na udzielenie licencji, o której mowa w ust. 2, wyraża rodzic/opiekun prawny   uczestnika konkursu poprzez akceptację treści regulaminu.
  2. Z chwilą przekazania nagrody Organizator nabywa od laureatów autorskie prawa majątkowe do nagrodzonych prac konkursowych na polach eksploatacji, o których mowa w ust. 2.  

 

 

 

 

§8.

Postanowienia końcowe

 

  1. Organizator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w regulaminie. Wszelkie zmiany stają się obowiązujące po opublikowaniu regulaminu na stronie Organizatora.
  2. W sprawach nieuregulowanych przepisami niniejszego regulaminu mają zastosowanie przepisy prawa powszechnie obowiązującego. Kwestie sporne dotyczące interpretacji treści regulaminu rozstrzyga Organizator.

 

 

Koordynatorem konkursu i osobą wyznaczoną do kontaktu w sprawach niniejszego konkursu jest Barbara Iwanicka, tel.: 539 026 567, email: barbara.iwanicka@ipn.gov.pl

zdjęcie zajawkowe

Opcje strony