logo IPNInstytut Pamięci Narodowej

Reglamentacja. Gra na kartki.

Jeżeli zdecydujecie się na rozgrywkę, czeka Was trudne zadanie. Cofacie się do czasów PRL, by zimą 1983 roku powalczyć o dodatkowe kartki na mięso, cukier i inne dobra. Waszym zadaniem jest zrobienie zakupów przed zapowiedzianą wizytą gości. Niestety towar w sklepie jest reglamentowany, a kartki z przydziału często nie odpowiadają temu, co musicie kupić. Potrzebne kupony reglamentacyjne mają za to inni. Szybko orientujecie się, że sukces zależy od sprawnego wymieniania się kartkami z graczami stojącymi w kolejce. Musicie się jednak śpieszyć, bo sklepowa zaraz dopije herbatę i zacznie sprzedawać. W tej emocjonującej grze negocjacyjnej handel odbywa się jedynie w ciągu minuty.

Gra, tak jak wszystkie wcześniejsze publikacje IPN, ma także zadania edukacyjne – przypomina o jednym z najbardziej wymownych symboli upadku peerelowskiej gospodarki.

liczba graczy: 3–5
wiek: 10+
czas gry: 30 minut

Gra dostpęna podczas szkoleń i działań edukacyjnych IPN

Opcje strony